Inger-Lise Halmstad Andersen
Jeg heter Inger-Lise Andersen, og er en 21 år gammel student fra Gjøvik. Etter fullført videregående startet jeg på interaksjonsdesignstudiet ved NTNU, motivert av egen interesse for design og anbefaling av familie.
Min inngang til interaksjonsdesign ble formet av inspirasjon for en karrierevei som ikke bare involverer å hjelpe mennesker, men også skape meningsfulle løsninger. Prosjektarbeid har vært en sentral del av min læringsprosess, og har gitt meg mulighet til å uttrykke kreativitet og finne smarte løsninger. Jeg håper å kunne skape meningsfulle løsninger som hjelper mennesker, samt samarbeide med andre som deler min interesse for interaksjonsdesign.
Ungfritid.no: Et design skifte!
Dette gruppeprosjektet var dedikert til å gjennomgå og forbedre brukervennligheten og designet til Ungfritid.no sin oppslagstavle. Ved å integrere flere metoder som UX-evaluering, pluralistisk gjennomgang og brukertesting, jobbet vi mot å skape en mer intuitiv og tiltalende plattform.
Vårt arbeid med å analysere innsikt hjalp oss å prioritere viktige funksjoner og veilede vår designprosess. Gjennom iterasjoner med verktøy som 'crazy 8' og utvikling av flytkart, formet vi en løsning som prioriterer brukervennlighet uten å ofre godt design. Resultatene våre viser en forbedring i både brukervennlighet og visuelt design, noe vi tror vil være til nytte for Ungfritid.no sin unge målgruppe.
Studenter involvert:
Uteområde Hunndalen ungdomsskole
Dette tverrfaglige prosjektet handlet om å forbedre uteområdene til den kommende Hunndalen ungdomsskole i samarbeid med Gjøvik kommune. Den eksisterende skolegården manglet fokus på trivsel, inkludering og universell utforming. Målet var en variert skolegård med aktiviteter og sitteplasser. Data ble samlet gjennom ekspertsamtaler, gruppeintervjuer med ungdomsskoleelever og befaring av området. Etter flere iterasjoner landet vi på en løsning med en fysisk prototype og et storyboard. Med grønn natur og et åpent og inkluderende uteområde er det lagt opp til å være et naturlig samlingspunkt både i og etter skoletid. Prototypen inkluderer også oversikt over sosiale soner og gjennomførbarhet.
Studenter involvert:
Ductu
Ductu var et gruppeprosjekt som fokuserte på konseptualisering og design innenfor informasjonsarkitektur. Oppgaven vår var å utvikle en ny løsning for NTNUs nåværende LMS-system. Vi hentet innsikt gjennom intervju, utviklet brukerpersonas og prioriterte mål og krav. Løsningen vår inkluderer både mobil- og desktop-prototyper. Mobilversjonen er rettet mot studenter, mens desktopversjonen er utformet for emneansvarlige. Begge versjonene gjør det enkelt å finne grupper, se timeplaner og få tilgang til innhold på emnesider.Ductu er et LMS som gjennom innsikt og gruppearbeid i Figma resulterte i et godt gjennomtenkt designkonsept med fokus på brukerbehov og prinsipper for brukersentrert design.
Studenter involvert:
Anna Marie Jurk