Picture of Trym Simensen Nerem

Trym Simensen Nerem

Heisann! Jeg er Trym, 28 fra Lillehammer, og studerer webutvikling. I webutviklingsstudiet mitt utforsker jeg både front- og backend-teknologier, og jeg trives best med å løse tekniske utfordringer. Det mest givende for meg som utvikler er å se umiddelbare resultater av innsatsen min, spesielt når jeg finner løsninger på komplekse problemer. Jeg er også en stor idretts nerd, og både å se på og å holde meg aktiv gjennom ulike idretter gir meg mye glede i hverdagen.

Gjennom det siste året på studiet har jeg fått muligheten til å forske på og utvikle et KI-verktøy innenfor utdanningssektoren, noe som har vært utrolig spennende og gitt meg sjansen til å bringe egne ideer til live.


Bilde av NTNU Ping Pong League nettsiden
Full-stack webutvikling, vår 2023

NTNU Ping Pong League

I dette prosjektet utviklet vi en online bordtennis liga, komplett med "multiplayer" poengregistrering via socket for live oppdateringer. Vi inkluderte også refresh tokens for sikker autentisering, en admin-side for liga forvaltning, e-postverifisering for brukersikkerhet og omfattende dokumentasjon med Swagger og Storybook. Målet var å skape en engasjerende og brukervennlig plattform som fremmer fair play og fellesskap blant bordtennisentusiaster.

13-segment dislpay brukt med klokkefunksjon
Hobbyprosjekt, sommer 2024

Dynamisk 13-segment dislpay

I dette prosjekt utviklet jeg et dynamisk 13-segment display som en webkomponent. Denne komponenten tillater brukere å tilpasse teksten som vises, samt velge farger og størrelse. Videre inneholder komponenten et innebygd klokkesystem, som kan vise tid med ulike valgmuligheter. Hva som vises i komponentet, og de ulike visuelle innstillingene styres fra HTML attributes. Et mål for prosjektet er at det skal kunne anvendes i mange ulike prosjekter, enklest mulig.

Bilde av verktøyet på nettsiden
Bachelor/Startup

Studiehjelp.no

Dette er hovedprosjektet til meg og Simen. Dette er en oppstartsbedrift, og har jobbet med det i flere fag. Det er også bacheloroppgaven vår. Prosjektet handler om å bruke kunstig intelligens til å tilpasse tekster til elever. I forbindelse med prosjektet har vi intervjuet til sammen 38 lærere, og vi har skrevet to konferansebidrag som vi skal presentere i Barcelona og Østerrike. Verktøyet fungerer ved at brukeren legger inn en tekst, samt hva teksten skal tilpasses for. Dette kan være nivå, språk, eller f.eks. lærevansker. Når dette sendes inn av brukeren bruker vi KI for å tilpasse teksten.

Studenter involvert: