Veronica Ryeng
En av mine mest verdsatte minner fra barndommen har vært å spre glede med kunsten min. Smilene til alle som fikk en tegning var så motiverende at de til denne dag inspirerer mine kreative arbeid. Hei, jeg heter Veronica Ryeng (23) og er snart en ferskbakt grafisk designer og hobbyillustratør på jakt etter neste kapittel av livet!
Mange kjenner meg som snill, omsorgsfull, kreativ, og pålitelig. Jeg er en person som legger vekt på grundig arbeid i alle faser av prosjektet. Jeg trives med å jobbe alene med mine idébobler, men også i team der jeg kan dele min kunnskap, lære av mine talentfulle medarbeidere, og bidra til god moral. Jeg bryr meg om bærekraft og ønsker å bli en designer for fremtiden.
Aurealm: the Roleplaying Game
Også kalt «drømmeprosjektet». Dette emnet handlet om å sette sammen en selvvalgt oppgave. Jeg designet et fullverdig omslag og forslag til utforming av en original regelbok for et tabletop roleplaying game: en kategori av spill der en skaper historier sammen gjennom et regelsystem og rollespill. Bokinnholdet kan sammenlignes med instruksjonsbøker. Utfordringene har vært å lage et omslag som sier noe om spillet, og som kan stå ut i et hardt og variert konkurransemiljø, samt skape et organisert innhold med et godt navigasjonssystem. Problemene ble løst ved å holde fokus på organisering av skrift og grafikk samt finne en passende stil for de førstnevnte elementene i tillegg til illustrasjoner.
iTromsø
I dette prosjektet har jeg redesignet lokalavisen iTromsø, inkludert logo, forside, kolofon-/kommentarsider, ett nyhetsoppslag og ett kulturoppslag. Den største utfordringen med oppgaven har vært å lage et ryddig og inviterende oppsett der de mange elementene harmonerer.
Jeg har fokusert på å beholde iTromsøs enkle vesen da den er en lokalavis, men innføre en sterkere identitet inspirert av sjøen. Metodene jeg har brukt for å løse problemene er ved hjelp av et detaljert spalteoppsett, baslinegrid, regelsett for avstander, tydelig fargebruk, og ikonografi inspirert av fiskekroken.
Climact
I dette prosjektet har vi utarbeidet en identitet for selskapet xIQ/MoreScope i takt med deres strategi. Under prosjektets start var de i gang med utviklingen av et verktøy for utregning av selskapers klimaregnskap med hensikt å gjøre det lettere for selskaper og investorer å gjøre gode klimavalg. De er unge og ivrige, faglig fokuserte, med kraft og viljestyrke til å endre fremtiden.
Selskapets nye navn er Climact og deres nye identitet innlemmer deres nordiske røtter gjennom nordstjernen som et ledende symbol. Vi bruker en moderne estetikk med kalde grønne farger som gir en følelse av seriøsitet og «det grønne».
Studenter involvert: