Tiril Victoria Wessel-Berg Giørtz
Heii, jeg heter Tiril Victoria, er 22 år gammel og kommer fra Hurumlandet, uti Asker. Jeg har alltid ønsket å drive med noe form for design, og var innom tanken på både klesdesigner og interiørarkitekt i løpet av barneskolen. På ungdomsskolen lekte jeg meg mye med kamera og begynte derfor på medier og kommunikasjon på BySteinern, hvor jeg på tredje året hadde grafisk design. Det var noe som sa klikk for min del og det var ikke noe tvil om hvor jeg skulle søke etter videregående.
Jeg trives spesielt godt med å utforme visuelle identiteter og emballasjedesign, men ser også frem til å utforske og utvikle meg generelt som designer etter studiet.
Visuell identitet for MoreScope
I dette prosjektet skulle vi lage en visuell identitet for xIQ/MoreScope – finne et nytt navn, utforme den visuelle identiteten i tråd med strategien til selskapet ved å gjøre research, skape et moodboard og lage en SWOT. Det skulle skapes nettside, app-ikon, sosiale medier, visittkort og to valgfrie kontaktpunkter.
Andrea og jeg ønsket et teknologisk, men moderne uttrykk, med myke og luftige linjer, og lagde det vi kalte «nettet» som man ser på flere av flatene våre. De svarte prikkene i elementet skal symbolisere hvor både små og store utslipp befinner seg. Vi syntes dette var en god representasjon og illustrasjon av det teknologien til Becca kan bidra med; kartlegging av utslipp.
Studenter involvert:
Promomateriell for Gatebil
I denne oppgaven skulle vi ta for oss en drømmebedrift, jobbe ut fra deres visuelle profil og lage design for et arrangement. Vi skulle også lage en brosjyre om hva bedriften gjør i forhold til bærekraft, som kom i tillegg til hovedtemaet. Min oppgave ble da å formgi lanseringsmateriale for Gatebil Main Festival Rudskogen 2024, som er en festival for bilinteresserte. Gatebil har arrangementer rundt om i Norge og Sverige, blant annet på Rudskogen i Østfold, som er hoved-happeningen i løpet av året, og skjer første helgen i fellesferien.
Emballasje for Converse
I denne oppgaven skulle vi designe emballasje for skopleieprodukter for Converse. Jeg ble inspirert av Converse sin Instagram og nøkkelord vi fant i innsiktsfasen. Jeg har valgt et minimalistisk design i svart som matcher Converse sin eksisterende emballasje. På produktboksen har jeg laget en collage med bilder som er basert på nøkkelordene, som samhold, streetstyle og punk. Jeg ønsket å finne bilder som representerer kulturen, i tillegg til bilder der skoene er i fokus og helst bilder der folk bruker Converse. Jeg valgte også andre bilder for å gjøre produktene mer allsidige og appellere til et bredere publikum.