Mathias Kvarsvik Kvalvåg
Hei, mitt navn er Mathias, jeg er 23 år gammel og kommer fra Kristiansund. Jeg begynte på bachelorstudiet i 2021 og er ferdig nå til sommeren 2024.
Mitt interesseområde innenfor studieløpet er primært det å lage "frontend", samt det å samkjøre "frontend" med "backend" for å få en velfungerende nettside. En av mine prioriteter er å sikre at nettsiden er enkel og intuitiv for brukeren, slik at de får en positiv opplevelse.
Jeg har alltid vært veldig fascinert av teknologi, samt jeg synes det er gøy å lære noe nytt og det å prøve nye teknologiske "stack(s)" er tøft.
Table Tennis Match Tracker
Prosjektet her omhandlet det å teste ut og det å samkjøre frontend med backend. Dette ble gjort ved at vi brukte MERN-stacken til å bygge webapplikasjonen.
I dette prosjektet skulle vi lage en nettside for skolen og elevene sånn at de kunne spore sin egen og andre sine aktiviteter rundt spillet bordtennis. Ideen var at de kunne se hvilke kamper de har spilt, en ledertavle der man kunne bokmerke kompisene eller andre elever så du og de kunne holde følge med din/andre sin fremgang.
Studenter involvert:
Automatisk vanningssystem for planter
I dette prosjektet var vi en gruppe på totalt fem personer der vi ble enige om å prøve å "automatisere" vanningsprosessen av planter, sånn at vanning skjer automatisk basert på brukerens ønsker.
Dette ble oppnådd ved å koble en sensor til plantens jord, som deretter sendte informasjon om jordfuktigheten til vår backend-server. Basert på denne informasjonen ble en vanningsprosess initiert. Samtidig som brukeren hadde muligheten til å vanne sine ulike blomster, representerte dette et viktig steg mot å gjøre hverdagen enklere for de som opplever fysiske begrensninger eller helseutfordringer, slik som eldre og personer med demens
Studenter involvert:
Bookingsystem for Verkstedet
I dette prosjektet fikk vi i oppgave å lage en nettside der man kunne gjøre bestillinger på ulike verktøy i verkstedet.
Bakgrunnen for dette prosjektet var at vi hadde som mål å gjøre det enklere for personen som styrer verkstedet og ved å lage en nettside der elevene kunne logge inn, samt å booke hvilke verktøy de trengte til et viss tidspunkt gjorde det lettere å holde oversikt over hvilke verktøy som var i bruk og hvilke verktøy som var ledig, samt hvilke verktøy som manglet.
Elevene hadde også muligheten til å be om nye verktøy som manglet eller som ville vært kjekt å ha, samtidig som de kunne melde om at et verktøy var ødelagt.
Studenter involvert: