Maja Karbowska
Cześć! Jeg heter Maja og jeg er en 21 år gammel polsk jente som har vokst opp på Vestlandet. Fra da jeg var ung har jeg alltid funnet glede i å uttrykke meg visuelt. Da jeg begynte på videregående, valgte jeg medier og kommunikasjon, og det var her jeg først ble introdusert for grafisk design. Jeg skjønte ganske fort at dette er noe jeg ønsket å fortsette med.
Jeg har lært at grafisk design ikke bare handler om å lage ting som ser bra ut, men også at det skal formidle et budskap på en måte som berører og engasjerer. Jeg elsker branding og den kreative prosessen med å visualisere bedrifters verdier og identitet. Jeg ser fram til å komme meg ut i bransjen og lære av erfaring!
Bambini Montessori barnehage
Prosjektet mitt handlet om å utvikle en ny grafisk profil for Bambini Montessori barnehage på Hamar. Målet var å løse utfordringer knyttet til skiltlogo og en manglende overordnet tematikk som skulle binde sammen barnehagens avdelinger. Gjennom grundig innsikt identifiserte jeg barnehagens verdier og målgrupper, og integrerte disse i utviklingen av logo og designelementer. Ved å ta i bruk prinsipper fra Montessori-pedagogikken, skapte jeg et nytt overordnet designsystem som er tilpasningsdyktig til ulike formater og kanaler.
Kristin Hannah Bokserie
I dette prosjektet har jeg designet en serie bestående av tre bøker skrevet av forfatteren Kristin Hannah: «Nattergalen», «Det store ødet» og «Venninner til evig tid». Bøkene er satt sammen for å danne en samlet bokserie. Serien er kjennetegnet av et elegant og verdig uttrykk, og målet med designet var å skape en helhetlig og tiltalende presentasjon av disse litterære verkene, med sikte på å appellere til en bredere målgruppe enn kun lesere av «dameromaner».
Skopleieprodukter for Converse
I dette prosjektet utviklet jeg en serie skopleieprodukter for Converse, inspirert av deres karakteristiske merkevare og ikoniske yttersåler. Jeg har skapt fire emballasjedesign spesielt utformet for joggesko, med en tydelig gjennomgående stil som samtidig er brukervennlig.
Mitt mål med dette designet var å gjøre det enkelt for brukerne å finne det riktige produktet raskt, samtidig som emballasjen skal være oversiktlig. Emballasjene appellerer til en yngre målgruppe gjennom farger og uttrykk.