Kirstin Dorothea Jensen
Hei! Mitt navn e Kirstin Dorothea Jensen, og æ e en 23-åring som kommer fra Kristiansund.
Jeg har alltid hatt en stor interesse for det kreative, fra kunst til fotografi. Å arbeide med farger, komposisjon og formidling har alltid vært en stor interesse for meg, som fikk meg til å gå videre med lidenskapen ved å starte på kunst, design og arkitektur på videregående. Det tredje året tok jeg valgfaget grafisk design. Det var spennende da det utfordret meg til å utvide min kunnskap, som gjorde meg målrettet for å gå videre med dette som et yrke. Gjennom mine tre år på NTNU, har jeg fått muligheten til å utfordre og utvide min kompetanse innenfor design.
Kystbyen Bryggeri
Drømmeprosjektet mitt handlet om å lage et mikrobryggeri som trenger emballasje for fire øl de skal lansere, samt en logo. Ønsket er å vise frem bruken av råvarene som er hentet fra naturen rundt, kortreist og passende for god lokal mat som bacalao og fishan. Designet er inspirert av den gamle historien til byen som daterer tilbake til 1600-tallet, med en kontrast av den moderne nåtiden da Kristiansund er kjent for sin polykrome bebyggelse som oppsto etter andre verdenskrig. Logoen og navnet er inspirert fra geografien til Kristiansund som er en kystby. Emballasjen til ølen er moderne med en brytning av illustrasjoner av hver øy, malt i vannmaling da det er en by omkranset av havet.
Millennium-trilogien
For dette prosjektet har jeg valgt å redesigne Millennium-trilogien skrevet av den svenske forfatteren, Stieg Larsson. Omslagene til alle bøkene er inspirert av hovedkarakteren, Lisbeth Salander. Da vi får for hver av bøkene, lært mer om henne og hennes fortid. Alle bøkene har et grått smussomslag med bokpermen som har en egen farge. Figuren er kuttet ut for å formidle hvordan hver historie som tar plass, har en part med Lisbeth sin fortid. Skrifttypen er inspirert av Mikael Blomkvist som er en journalist som jobber for magasinet Millennium.
Converse skopleieprodukter
Vi fikk som prosjekt å lage en fiksjonell serie med skopleieprodukter for Converse, som skal være rettet mot en yngre målgruppe. I denne løsningen valgte jeg å gå for produkter som skal være inspirert av street art, det alternative, cool and rebellious. Produktene er lekne med teksturer som er inspirert av kunst og hvordan produktene blir påført. Emballasjen har en ren fargepalett som er i svart-hvitt med en designert farge til hver av produktene.