Jenny Elise Beisland
Hei, mitt navn er Jenny Elise Beisland, og jeg er 23 år gammel fra Bergen. Etter et årsstudium i kunsthistorie ved Universitetet i Bergen, søkte jeg meg til NTNU i Gjøvik for å studere grafisk design. Dette studiet har virkelig vært en glede for meg, da det har gitt meg muligheten til å utforske min lidenskap for kreativitet, innovasjon og design på en engasjerende måte. Gjennom min tid på studiet har jeg lært at design handler om mer enn bare estetikk, men også om evnen til å formidle og fungere. Som et resultat av denne lærdommen har jeg utviklet en sterk interesse for områder slik som visuell identitet, emballasjedesign og spesielt redaksjonelt design.
Emballasjedesign for Twinings
Dette emballasjedesignet ble laget som en del av «self-directed short project», som var et emne jeg tok på utveksling ved DHBW i Ravensburg. Briefet oppga at te-selskapet Twinings ønsket et nytt emballasjedesign for deres nye produktserie «Healthy Minds». Designet skulle være moderne, men fremdeles speile deres tidligere klassiske uttrykk. Designvalgene som ble tatt i dette prosjektet rettet seg mot at ingrediensene skulle stå i sentrum, både i valg av illustrasjoner og i valg av farger. Resultatet ble et minimalistisk design som likevel inneholder et tydelig blikkfang med fokus på emnebetoning og det florale i teen.
Familien Bridgerton av Julia Quinn
Jeg valgte å designe et nytt konsept for Julia Quinns bestselgende serie «Familien Bridgerton». Serien følger den sjarmerende Bridgerton-familien gjennom romantiske eventyr og intriger i regency-London. Omslagene fanger essensen av perioden, samtidig som de formidler det unike perspektivet til hver av Bridgerton-søsknene. Illustrasjonene er rike på detaljer og hinter til både de romantiske øyeblikkene og de intrikate relasjonene mellom karakterene. Fargepaletten er nøye utvalgt for å speile den tidløse elegansen og intrigen i Bridgerton-verdenen, med subtile nyanser som fremhever de ulike stemningene gjennom serien.
Vitenskapelig Tidsskrift: International Journal on E-learning
Oppgaven var å gi valgt tidsskrift; International Journal on E-learning, et nytt og mer moderne uttrykk. Innmaten av tidsskriftet ble gjort med samarbeidspartner, hvor lesbarhet og tydelighet i et kompakt format var var i fokus. Omslagene ble designet individuelt, og løsningen fikk et moderne preg med asymmetrisk komposisjon, tematiske bilder og et monokromatisk fargepalett for hvert volum. Resultatet ble et helhetlig og ryddig design, som har tatt vare på essensen av det opprinnelige designet, men som åpner opp for en ny aktualitet blant lesere i målgruppen.
Studenter involvert: