Picture of Ingvild Netland Nystein

Ingvild Netland Nystein

Hei! Jeg kommer fra Sandnes og uteksamineres med bachelor i interaksjonsdesign denne sommeren. Fra tidligere har jeg også ett år fra Noroff på UX-Design. Jeg har drevet med kreativt arbeid helt siden ungdomsskolen hvor jeg gikk på kunst, organisert av kulturskolen. Erfaringer fra dette drar jeg fremdeles mye nytte og glede av. Erfaringer som ITV, og fra frivilligheten som leder av Bedriftskomitéen i linjeforeningen, kombinert med tre år på studiet, har gitt meg gode egenskaper knyttet til samarbeid, jobb i tverrfaglig team og hvordan strukturere hverdagen, arbeid og ellers sosialt liv. På fritiden pleier jeg å klatre, stå på ski (helst randonnée), diverse kreative virker, og være sosial.

Tre mobilskjermer med redesignet NRK Radio app.
Designpraksis I Bedrift, høst 2023

Redesigning av NRK Radio appen for nye medievaner

Jeg var praktikant hos NRK i høsten 2023. De lot meg velge min egen oppgave, som ble redesigning av forsiden og opprettelse av kjendissider. Gjennom metodene konkurranseanalyse, dybdeintervjuer, idéutviklingsworkshop, og brukertesting kom jeg frem til et endringsforslag. Det inkluderer en mer variert forside som fremmer mer personalisert navigasjon. Innsikt fra dybdeintervju og workshop viste en sterk tilknytning til spesifikke kjendiser. For å svare på dette behovet la jeg til muligheten for brukeren å navigere via kjendiser i tillegg til sjangere og popularitet. Ved å kapitalisere på live radio funksjonen lar det NRK sin app skille seg mer ut blant alle podkast appene på markedet.

Mockup av en instagram og bussholdeplass reklame for Gjøvik kino og scene.
Tjenestedesign, vår 2023

Forbedring av tjenestedesignet til Gjøvik Kino & Scene

Gjøvik Kino & Scene var oppdragsgiverne i tjenestedesign våren 2023. Problemstillingen gikk ut på å få flere studenter til å besøke Gjøvik Kino & Scene, og hvordan få dem til å komme tilbake? Under prosjektet ble tjenestedesignmetoder som tjenestesafari brukt for å samle innsikt. Løsningen var delt opp i hvordan få studenter til å besøke og hvordan få dem til å komme tilbake. Markedsføring på busstopp og på Instagram eller Snapchat var løsningen på den førstnevnte. Et redesign av interiøret for å forbedre brukerreisene identifisert i innsiktsfasen var løsningen på hvordan få studenter til å komme tilbake.

Mobiler med illustrasjoner fra Kapten Sabeltanns Digitale Smukkarium.
Eksamensprosjekt Noroff, vår 2021

Kaptein Sabeltanns Digitale Smukkarium

Dyreparken i Kristiansand har en lang tradisjon med innlevering av smokker til Kaptein Sabeltann når det er tid for at barnet skal slutte med smokk. Under covid-19 var det ikke lenger mulig å gi smokken sin til Dyreparken, så de ba oss om å lage en digital løsning slik at de kan fortsette tradisjonen med restriksjonene tilstede. Løsningen vår er en nettside som inneholder en tredelt historie med spill underveis og fysiske aktiviteter som skal skje mellom hvert steg som står detaljert for foreldrene under hvert steg. De tre stegene er "Introduser historien", "Gi bort smokken" og "Takk for smokken". Hver fase kan sees så mange ganger som trengs for å få barnet klar til å gi vekk smokken sin.