Picture of August Jeppestøl

August Jeppestøl

God dag. Jeg heter August Jeppestøl. Jeg er 22 år gammel og kommer fra den glade sørlandsbyen Tvedestrand. Jeg ble introdusert til designverdenen da jeg begynte på medier og kommunikasjon på videregående, og siden da har mesteparten av livet mitt dreiet seg om design. Det ble et felt der mine systematiske, nøyaktige og skapende egenskaper ble ekstremt nyttige.

Min største styrke innenfor studiet er typografi og luft. Om det er å designe visuell identitet, bok, nettside eller skilt, er jeg opptatt av at typografien og komposisjonen skal være av øverste grad. Problemløsning og historiefortelling er også viktige temaer for meg, ettersom jeg mener det er rota i en god designer sitt arbeid.

Kalligrafi og skriftdesign, vår 2023

NTNU Sans

NTNU Sans er en universal grotesk skrift. Denne skriften skal brukes av NTNU på alle flater, spesielt på overskrifter, men kan også brukes i større mengder. Skriften er relativt nøytral, men har noen unike trekk som gjør at universitetet kan bli gjenkjent gjennom typografien. Kurvene er firkantede i formen for å representere akademia sine mer matematiske studier, samtidig som mer organiske kurver viser til mer tenkende studier. Designtrekk i skriften var også inspirert av NTNU sin logo og de store bokstavene som står utenfor alle NTNU sine campuser. Skriften kan brukes i alle størrelser, forutsatt at fornuftig valg av vekt blir gjort (light, regular, semibold).

Fire billetter for OL i Brisbane 2032, i en varm, fargerik fargepalett.
Emneoverbyggende prosjekt, vår 2024

Brisbane 2032: visuell identitet

I 2032 skal den trettifemte olympiaden (de olympiske leker) arrangeres i Brisbane, Australia. Min oppgave var å designe den visuelle identiteten til dette OL. Konseptet bak identiteten er følelsen av å være i Brisbane, der tre verdiord spiller en stor rolle; varme, urbanitet og livlighet. Brisbane er en moderne storby, som alltid er varm og full av sol. Befolkningen lever et fritt liv på strendene, naturen og byen. Disse følelsene gjenspeiler Brisbane 2032 sin visuelle identitet. Bildet viser fire eksempler på billetter til ulike idretter som er med i OL.

Inngangsskilt til bygget Fabrikken på Mustad Næringspark.
Veifinningssystemer, høst 2023

Mustad Næringspark: veifinning

Mustad Næringspark er et stort forretningsanlegg i Gjøvik, som har en rik industrihistorie helt tilbake til 1832. Denne gruppeoppgaven gikk ut på å forbedre Mustad Næringspark sin veifinning, der en rød tråd i systemet skulle være Mustads historie. Grundig innsikt ble gjort, som intervjuer, befaringer, undersøkelser og brukertester. I vår løsning, har alle byggnavn blitt endret til historiske gjenstander produsert på Mustad, og skiltene har innslag fra anlegget sin historie. Personlig hadde jeg hovedansvaret for skiltdesign og branding.