Andrea Christiane Walbeck
Heihei! Jeg heter Andrea Christiane, er 23 år og kommer fra Lier. Jeg fant ut i løpet av friåret mitt at design var det eneste jeg ønsket å jobbe med, da kreativitet alltid har vært en naturlig måte for meg å uttrykke meg på. Etter tre år i Gjøvik har jeg utviklet meg mye som designer, og funnet ut at jeg trives med å utforske mer utradisjonelle designkonsepter og skape ekspressive uttrykk. Jeg ser frem til å komme meg ut i arbeidslivet, og utvikle meg og lære enda mer.
Redesign av HOOCH
I dette emnet stod vi fritt til å velge selv hva vi ville jobbe med, så jeg valgte å redesigne emballasjen til tre av cider-merket HOOCH sine produkter. Jeg ville gi tre av deres cider-utgaver en ny look som treffer en litt større målgruppe, formidle budskapet og verdiene deres tydeligere og vise til deres opphav fra 90-tallet. Designene skal fremme HOOCH-merkets verdier og kvalitet, samtidig som de skiller seg ut i mengden og appellerer til nye kunder.
Studenter involvert:
Døla Atelier
I dette faget fikk vi i oppdrag å lage en tydelig visuell profil for kunstner-kollektivet i Lillehammer: Døla Atelier. Jeg ville gi atelieret et tydeligere, sammenhengende uttrykk, i tillegg til at det skulle være gjenkjennbart. Min løsning ble et stilfullt, rent design som trekker oppmerksomhet, men som likevel får frem verket til kunstnerne som stiller ut. Bildet viser noen eksempler på utstillings plakater, som var en del av min løsning. Det var viktig for meg at den visuelle profilen for Døla Atelier stod sterkt alene, men likevel ikke overkjørte kunstnerne som skulle utstilles og promoteres.
Fin på vin
I dette emnet skulle vi lage et design basert på et gjennomgående system. Hele designsystemet er basert på dimensjonene 80x20mm, som er fra et egenskapt mønster. Det er dette mønsteret motivene på vinflaskene er plukket fra. Basert på motivene jeg klarte å skape fra mønsteret, bestemte jeg meg for å lage emballasjedesign for et vinmerke. Dermed ble «Fin på vin» skapt. Dette var et utrolig utfordrende, men fortsatt lærerikt emne, der man virkelig måtte tenke på en annerledes måte gjennom designprosessen.