Thea Jenssen
Heihei, jeg heter Thea, er 22 år og kommer fra Porsgrunn. Når jeg var liten var jeg alltid litt forvirra på hva jeg ville bli når jeg ble stor. Jeg var innom forfatter, forsker, bonde og lærer (en veldig god blanding må jeg si). Heldigvis hadde vi valgfaget «grafisk design» på VGS og jeg ble helt forelska. Etter det var det ikke noe annet alternativ. Gjennom 2,5 år på grafisk design NTNU og et halvt år i Tyskland har jeg blitt en grafisk designer med en forkjærlighet for visuelle identiteter og redaksjonell design. Nå gleder jeg meg til å komme ut i verden og utvikle meg som designer.
Prosjekter

Redaksjonell design
Redesign av bokserie
Dette prosjektet går ut på å redesigne en bokserie fra en valgfri forfatter. Jeg valgte en serie fra islandske forfatter Jón Kalman Stefánsson. Bøkene heter Himmelrike og helvete, Englenes sorg og Menneskets hjerte og i serien følger vi Gutten. Stefánsson skriver på en lyrisk og sterk måte og løsningen reflekterer godt handlingen i bøkene samtidig som de setter stemningen for innholdet og skrivemåten til Jón Kalman Stefánsson. Jeg har laget designløsningen på smussomslag, bokperm og for- og baksats på alle tre bøkene.

Design og prototying
Design av nettside
I dette faget lagde vi en nettside som skulle være enkel og intuitiv å bruke, samtidig som det hadde godt design. Det ble designet nettside for både mobil- og pc-størrelser, slik at man kan bruke den overalt, men hovedfokuset var på mobil. Nettsiden skal gjøre det enklere for barn og unge og finne fritidsaktiviteter, og derfor var det viktig at designet skulle være lekent og morsomt. Vi prøvde samtidig å gjøre det appellerende til foreldre og at det skulle se profesjonelt ut.

Emballasjedesign
Design av hudpleieserie
Dette prosjektet gikk ut på å redesigne to hudpleieserier fra L’oréal Paris, Revitalift og Age Perfect. Hver av disse har henholdsvis 3 og 4 underserier. For å skille hovedseriene er det tenkt at lokkene og korkene, på alle underseriene som hører til dem, skal være sølv og gull. Hver av underseriene har hver sin farge for å kunne skille dem når designet på emballasjene og etikettene er nesten like. Desiget er rent og moderne og man kan klart se sammenhengen i typografien og oppsettet mellom alle de forskjellige emballasjene. Det er estetisk pent å ha boksene og produktene ved siden av hverandre i forskjellige størrelser og farger.

Drømmeprosjekt
Visuell identitet for et donutbakeri
I dette faget fikk vi lov til å velge egen oppgave og jeg valgte å lage en visuell identitet til et donutbakeri i Skien. Dette er en fiktiv oppgave selv om bakeriet eksisterer. Jeg ville at identiteten skulle formidle «donuts» heller enn «bakeri», slik den visuelle identiteten originalt ser ut. Jeg har laget ny logo, fargepalett og valgt ny typografi. Alt dette har jeg implementert slik det ville sett ut på sosiale medier og takeaway emballasje.