Louise Marie Hansen
Hei, jeg heter Louise Marie Hansen. Jeg er 25 år og kommer fra Skien. Det å jobbe kreativt og gjøre kreative hobbyer er noe jeg har gjort hele livet. Så grafisk design var et studie som var midt i blinken for meg. I løpet av studiet her så har jeg tilegnet med en god basiskunnskap som jeg kan bruke, jobbe videre med og utvikles. Dette gjør meg til en allsidig designer. Jeg liker å jobbe mer tradisjonelt med penn og papir, men jeg har også generell kunnskap rundt de digitale verktøyene som brukes i en design jobb.
Prosjekter

Emneoverbyggende prosjekt | 'Drømmeprosjekt'
Bokdesign
For dette prosjektet så kunne vi selv velge hva vi ville designe. Her laget jeg meg en egen brief, som forklarte litt om hva forlaget (da fiktiv oppgave) ønsket. De ønsket seg et redesign av "Arven"-bokserien av Christopher Paolini, som en 10års jubileumsutgave fra da første boka ble utgitt. Bokserien er i fantasy-sjangeren som omhandler drager. For omslaget som jeg redesignet så hadde jeg et fokus på å illustrere disse dragene på måten jeg så for meg dem. Jeg ønsket å illustrere da dette er noe jeg liker å gjøre. Fargekodingen på bøkene er tatt fra originalen, som er basert på fargen til den dragen boka handler mest om.

Redaksjonell Design 2
Bokserie-design
Bokserie-design var en del av Redaksjonell Design 2 emnet. Her kunne vi velge ut 3 bøker i en sjanger, fra samme forfatter, eller i en bokserie fra samme forfatter. Her tok jeg utgangspunkt i Henrik Ibsen, og valgte tre bøker/skuespill som han har skrevet: Et Dukkehjem, Peer Gynt og Vildanden. Fargepaletten er rolig og behagelig, da jeg ville at tapet-mønsteret til William Morris skulle være i fokus. Bindet til boka er satt i dette mønsteret, og smussomslaget har et minimalistisk design med midtstilt forside som gir et klassisk uttrykk, som ofte Ibsen er forbundet med.

Strategisk Design
Visuell profil for 'Queen Sonja Opera Contest'
Dette prosjektet var en gruppeoppgave, som jeg gjorde sammen med Ellen Rikke Teigen. Vi skulle designe en ny visuell profil for "Queen Sonja International Music Competition". Navnet valgte vi å korte ned til "Queen Sonja Opera Contest" for både å gjøre det lettere å huske og for å gjøre det litt mindre formelt. Logoen vi designet er basert på en lydbølge som da gjør at logoen assosieres til musikk. Og logoen er en typografisk logo der det står "Qopera" som er en forkortelse for Queen Opera. Fargevalget er moderne og ment for en ung målgruppe, bestående da av hovedfargene gul, hvit og svart. Gul gjør at designet er energisk og muntert.