Picture of Sondre Berntsen Jørgensen

Sondre Berntsen Jørgensen

Hei! Mitt navn er Sondre Berntsen Jørgensen. Jeg er 26 år og kommer fra en plass som heter Tynset. Jeg har alltid vært interessert i teknologi, men også det å lage ting fra bunnen av. Jeg tenkte at Webutvikling hørtes veldig interessant ut og valgte å starte på dette studiet i 2021.

Jeg har alltid interessert meg mest for frontend utvikling innenfor studiet, det å kunne skape visuelt tiltalende nettsider. En annen ting som alltid har interessert meg er å se det overordnede bildet på en nettside, hvordan frontend og backend henger sammen.


Plakat som beskriver vanningssystemet.
Web of Things, høst 2023

Automatic Plant Watering System

Dette var et gruppeprosjekt hvor vi fikk i oppgave å lage en prototype til et nytt produkt som var koblet til internettet. Vi valgte å gjøre vanning i hjemmet enklere og kom med en idé som skulle automatisere vanning av planter. Dette vanningssystemet kunne kontrolleres av en applikasjon på mobilen. Resultatet av dette prosjektet ble en fungerende nettside optimalisert for mobil hvor du kunne logge inn for å ha kontroll på de ulike plantene og vanningen deres. Prototypen hadde også sensor for jordfuktighet og var automatisert til å vanne når planten ble for tørr.

Forside av nettside
Webprosjekt, vår 2023

Workshop Website

I dette gruppeprosjektet hadde vi fått i oppgave å lage en nettside som skulle hjelpe en ansatt til å ha kontroll på alt av utstyr i et verksted. Oppgaven gikk ut på at vi skulle identifisere ulike funskjonaliteter som prosjekteieren ville ha med på nettsiden. Vi kodet nettsiden ved hjelp av Javascript, HTML og CSS. Vi valgte et simpelt design på nettsiden og fikk implementert de ulike funksjonalitetene prosjekteieren hadde. Det vi satte fokus på var at nettsiden skulle være intuitiv og lett å bruke.

Utklipp av en del av Javascript-spillet
Bacheloroppgave, vår 2024

Javascript Spill

I bacheloroppgaven så jobbet vi med å lage et nettleserspill. Dette spillet er laget ved hjelp av et Javascript-bibliotek kalt Phaser. Ved hjelp av Phaser så utviklet vi et 2d spill som hadde til hensikt å vise frem problemer med C02 utslipp, hva det gjør med planeten og hva man kan gjøre for å bedre problemet. Spillet er ment for barn og vi prøvde å lage et spill som var spennende, men også lærerikt. Gjennom spillets funksjonaliteter og visuelle elementer formidlet vi konsepter knyttet til CO2-utslipp og miljøvern på en engasjerende måte.