Picture of Marianne Arnesen Mytting

Marianne Arnesen Mytting

Hei! Jeg heter Marianne, er 26 år gammel og kommer opprinnelig fra Lillestrøm. Jeg er glad i å lære nye ting og har sterk tro på at små detaljer kan gjøre store endringer. Jeg har bakgrunn fra sosialantropologi og historie, og ser på det som fordelaktig for å løse oppgaver med mennesker i sentrum. Jeg har alltid hatt en interesse for teknologi, og gjennom studiet har jeg funnet ut at jeg trives godt med oppgaver relatert til både design og teknologi, og opplever det som svært givende å få være med på å utvikle løsninger som bidrar til å forbedre folks hverdag.

The Orb mobilapplikasjon
Web of Things, høst 2023

The Orb

The Orb var et tverrfaglig gruppeprosjekt hvorav rammene for prosjektet var veldig åpne. Gruppene måtte selv finne et problemområde hvor en WoT-løsning kunne være passende. Gruppen vår bestemte seg for å se på fordelene med WoT ovenfor IoT (Internet of Things), og bærekraftperspektivet av å utvide bruken av Smart-teknologi for strøm- og kostnadssparing. Vi bestemte oss derfor for å utvikle en Smart assistent lignende Google Home, som kan ta kommandoer som å vanne planter og å styre belysning i hjemmet, men med fordelen av å være billigere å produsere grunnet forenklingen av utviklingsprosessen ved bruk av WoT og dermed også mer tilgjengelig for alle.

Modell av Brewer's Bundle applikasjon. Illustrasjon.
Hobbyprosjekt, pågående

Brewer's Bundle

Brewer’s Bundle er en app i utvikling som jeg jobber på i samarbeid med Even Stetrud, programmeringsstudent ved institutt for datateknologi og informatikk. Vi bestemte oss for å begynne å utvikle Brewer’s Bundle da vi fikk interesse for mjødbrygging og manglet et samlested for oppskrifter, notater, målinger og diskusjonsforum. Appen inkluderer tagging av oppskrifter og notater som vil gjøre det enklere å få hjelp av andre og skal også gi brukeren muligheten til å kategorisere bryggene sine for å kunne ha best mulig oversikt, og kalkulerer alkoholprosenten til de ulike bryggene gitt at bruker oppgir nødvendige målinger. Utgangspunktet vårt var å utvikle en app vi selv ønsket å benytte oss av.

Studenter involvert:

  • Even Stetsrud

Modell av CampusPong webapplikasjon.
Full-stack webutvikling, vår 2023

CampusPong

CampusPong er et gruppeprosjekt som har som mål å oppfordre studenter til å benytte seg av pingpong-bordene rundt omkring på NTNU Gjøvik sitt campus som et tiltak for å øke trivselen blant studenter. Dermed ble oppgaven å utvikle en webapplikasjon (MERN) som kunne benyttes for å holde styr på egne og andres PingPong-matcher og åpne for interne konkurranser på campus. CampusPong kan også benyttes om man er litt usikker på reglene til PingPong, da den inneholder en modul som til enhver tid holder styr på antall poeng, antall sett og hvem sin tur det er til å serve under en match.

Studenter involvert: