Picture of Isabella Odethe Amalie Løken

Isabella Odethe Amalie Løken

Mitt navn er Isabella Løken. Jeg er 25 år, kommer fra Nes i Akershus og startet på Grafisk design i 2021. Dette gjorde jeg etter å ha utdannet meg som illustratør, og studert kunst og kunsthistorie. Jeg ville studere videre på grafisk design for å utvide kunnskapen min og få nye ferdigheter innenfor visuell kommunikasjon. Siden jeg var liten har jeg alltid vært kreativ, og jeg har visst lenge at jeg ville jobbe med noe kreativt.

Jeg har vært spesielt interessert i visuelt arbeid, farger og illustrasjon, og det å skape noe estetisk fint og interessant. I løpet av studiet har jeg lært mye om akkurat dette, men også mye om hvordan man oppfatter det visuelle rundt oss og viktigheten med et godt design.

Mockup av omslagene til tidsskriftet Sosiologi i Dag.
Redaksjonell design 1, høst 2022

Vitenskapelig tidsskrift

I Redaksjonell design 1 skulle vi sammen i grupper brekke om teksten i et vitenskapelig tidsskrift, og individuelt lage seks omslag til to årganger. Vi valgte å redesigne tidsskriftet «Sosiologi i dag». Ved design av omslag valgte jeg å illustrere selv med strektegninger som ga en visuell beskrivelse av tidsskriftets innhold. Jeg ville skape et unikt og stilrent uttrykk som formidlet innholdet på en leken, men god måte. For innmaten samarbeidet vi om å skape oversiktlig, tydelig og leselig innhold.

Studenter involvert:

Mockup av bokserie om Sherlock Holmes.
Redakjsonell design 2, vår 2024

Bokserie

I redaksjonell design 2 fikk vi til sammen to redaksjonelle prosjekter. Et av disse var å redesigne en bokserie på minst tre bøker av eget valg. Jeg redesignet Arthur Conan Doyle sine fire Sherlock Holmes Romaner: En Studie i Rødt, De Fires Tegn, Hunden fra Baskerville og Fryktens Dal. I denne oppgaven illustrerte jeg omslagene, med illustrasjoner som representerer en del av handlingen i bøkene. Smussomslaget designet jeg med et uttrykk som går igjen på alle bøkene, men en unik farge som tilhører hver bok. Smussomslaget har også utskjæring i midten som avdekker en del av illustrasjonen under.

Festivalplakat for Tempofestivalen.
Drømmeprosjektet, vår 2024

Tempofestivalen

I drømmeprosjektet fikk vi fritt velge hva slags prosjekt vi ville jobbe med. Jeg valgte å designe den visuelle identiteten til en fiktiv festival ved navnet Tempofestivalen. I denne oppgaven designet jeg en logo, plakat, billetter, festivalbånd, merch og banner. Festivalen er en festival som fokuserer på indiemusikk, og holder til i Oslo. Designet skal få frem et sommerlig og retro uttrykk som skal få frem at det er en indiefestival og skal gjøre at festivalen skiller seg ut fra andre festivaler i Norge.